PRZEWAGI KONKURENCYJNE

Grupa Polsat to wiodąca zintegrowana grupa medialno-telekomunikacyjna w regionie

  • największy dostawca płatnej telewizji w Polsce oraz czołowa platforma satelitarna w Europie pod względem liczby klientów.
  • od 2006 roku Grupa jest liderem na polskim rynku pod względem liczby aktywnych usług płatnej telewizji satelitarnej, dostępu do Internetu i telekomunikacyjnych oraz ich udziału w rynku.
  • Polkomtel skupiający swoją działalność na świadczeniu mobilnych usług telekomunikacyjnych pod marką Plus, jest jednym z wiodących operatorów telekomunikacyjnych pod względem skali kontraktowej bazy usług telefonii mobilnej i mobilnego dostępu do Internetu szerokopasmowego.
  • w 2016 roku Cyfrowy Polsat był wiodącą grupą telewizyjną w Polsce pod względem dynamiki wzrostu przychodów reklamowych oraz udziału w oglądalności, a kanał główny Polsat utrzymał w tym okresie pozycję lidera udziału w widowni.
  • sprzedaż usług płatnej telewizji, telefonii i Internetu dokonywana jest za pomocą sieci dystrybucji obejmującej swoim zasięgiem całą Polskę. Grupa Cyfrowy Polsat posiada łącznie około 1,2 tys. stacjonarnych punktów sprzedaży. Oferuje również usługi w kanałach telesprzedażowych, door-to-door oraz online poprzez sklep internetowy. Polkomtel posiada też osobne kanały sprzedaży i obsługi klientów biznesowych, jak również rozległą sieć dystrybucji usług przedpłaconych.

Dobrze rozpoznawalne marki i pozytywna opinia wśród klientów i widzów

Marki Cyfrowy Polsat, Polkomtel, Telewizja Polsat i IPLA są wysoce rozpoznawalne przez polskich konsumentów, kojarzone z wysoką jakością usług dla całej rodziny w atrakcyjnej cenie.

Według badania przeprowadzonego przez GfK Polonia w październiku i listopadzie 2016 roku, znajomość wspomagana marki Plus w segmencie głosowym wynosiła 98%, zaś w segmencie transmisji danych – 88%. Również na rynku płatnej telewizji, zgodnie z badaniem GfK (listopad 2016), Cyfrowy Polsat jest najbardziej rozpoznawalnym dostawcą płatnej TV w Polsce, ze znajomością spontaniczną i wspomaganą na poziomie 75% i 95%.

Biuro reklamy Grupy - Polsat Polsat Media w 2016 roku po raz kolejny zostało bardzo wysoko ocenione w rankingu biur reklamy telewizyjnej w raporcie przeprowadzonym przez Millward Brown na zlecenie Media i Marketing Polska, uzyskując najwyższe oceny w trzech, kluczowych z punktu widzenia domów mediowych wymiarach, spośród ośmiu prezentowanych w badaniu: mam do nich zaufanie – dają mi poczucie bezpieczeństwa, szybko i wyczerpująco odpowiadają na brief oraz działają elastycznie i sprawnie w sytuacji zmiany w trakcie kampanii.

Znacząca baza klientów umożliwiająca dosprzedaż szerokiego portfolio usług

Grupa Polsat posiada znaczącą bazę unikalnych klientów, złożoną z indywidualnych klientów Cyfrowego Polsatu i Plusa, klientów biznesowych i korporacyjnych oraz użytkowników usług przedpłaconych. W skład tej bazy wchodzi 5,9 miliona unikalnych klientów posiadających usługi kontraktowe, które wiążą się z generowaniem regularnych, comiesięcznych przychodów. Strategia Grupy zakłada dosprzedaż do tej bazy szerokiego portfolio usług telekomunikacyjnych, telewizyjnych i innych, świadczonych przez jej spółki samodzielnie bądź w partnerstwie z innymi podmiotami, celem zwiększania przychodów generowanych przez unikalnych klientów. Dosprzedaż usług do własnej bazy prawdopodobnie pozwoli zwiększać przychody w sposób efektywny kosztowo, jednocześnie oferując klientom atrakcyjne cenowo warunki, co powinno zwiększać ich satysfakcję i lojalność.

Unikalna kombinacja usług zintegrowanych

Usługi zintegrowane Grupy Cyfrowy Polsat składają się przede wszystkim z usług płatnej telewizji satelitarnej, dostępu do Internetu i telekomunikacyjnych. Grupa oferuje także możliwość atrakcyjnego cenowo zakupu energii elektrycznej, gazu, skorzystania z usług bankowych, ubezpieczeniowych czy bezpieczeństwa domu.

Jako jedyny operator DTH w Polsce, Cyfrowy Polsat oferuje pełne usługi zintegrowane, co jest znaczącą przewagą konkurencyjną na polskim rynku płatnej telewizji satelitarnej. Jest także jedynym operatorem telekomunikacyjnym, który oferuje usługi zintegrowane obejmujące płatną telewizję świadczoną na bazie własnych aktywów i infrastruktury, co zapewnia większą elastyczność cenową i sprawniejsze działanie operacyjne na konkurencyjnym rynku.

Model zintegrowany pozwala zaoferować klientom atrakcyjne warunki cenowe, przy jednoczesnym uproszczeniu procesu obsługi klienta, co powinno przełożyć się na zwiększenie satysfakcji i lojalności klientów. Podobnie jak preferencje konsumentów wysoko rozwiniętych krajów europejskich, także preferencje Polaków będą podążały raczej w kierunku usług zintegrowanych, co będzie wzmacniać przewagę konkurencyjną Grupy.

Grupa Cyfrowy Polsat liderem usługi dostępu do Internetu w technologii LTE

Usługi dostępu do Internetu w technologii LTE, świadczone są na bazie unikalnej w skali Polski szerokości 20 MHz z bloku pasma 1800 MHz. Jakość świadczonej przez Grupę usługi LTE potwierdzona została szeregiem niezależnych badań i testów konsumenckich, które wskazywały, iż klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu korzystają z najszybszego w kraju mobilnego dostępu do Internetu.

Obecnie Grupa prowadzi agregację częstotliwości z pasm 800, 1800 i 2600 MHz, dzięki czemu jesteśmy w stanie komercyjnie udostępnić naszym klientom usługi oparte o technologię LTE Advanced o maksymalnej prędkości do 300 Mb/s. W styczniu 2017 roku już ponad 40% Polaków mogło korzystać z usług LTE Advanced, podczas gdy zasięg naszej sieci LTE docierał do 99% mieszkańców Polski.

Według raportu UKE z 2015 roku z badania jakości usług telefonii mobilnej w kategorii transmisji danych najszybszy był Internet Plusa ze średnią prędkości pobierania danych 25,19 Mb/s. To dwa razy szybciej niż w Play, o 25% lepiej niż w T-Mobile i Orange*. Plus odnotował również największy wskaźnik prędkości wysyłanych danych, który wyniósł 17,71 Mb/s. Wyniki szybkości pobierania danych w sieciach T-Mobile i Orange wyniosły odpowiednio 20,64 Mb/s i 19,66 Mb/s, a w sieci Play 12,43 Mb/s. Plus miał również największy wskaźnik prędkości wysyłanych danych, który wyniósł 17,71 Mb/s. W przypadku pozostałych operatorów wyniki wyglądały następująco: T-Mobile - 16,87 Mb/s, Orange - 15,85 Mb/s i Play - 12,60 Mb/s. 

*„Raport z badania porównawczego wartości wskaźników jakości usług w sieciach ruchomych przedsiębiorców telekomunikacyjnych w Polsce”, grudzień 2015)

Również kolejne badanie przeprowadzone na zlecenie UKE i opublikowane w grudniu 2016 roku potwierdziło najwyższe prędkości transferu w sieci Plus. Tym razem badanie skupiało się na głównych trasach kolejowych w Polsce.

Wieloplatformowa dystrybucja treści wideo online oraz własna technologia dystrybucji treści internetowych

Dzięki możliwościom serwisu IPLA, Cyfrowy Polsat jest jedyną grupą w Polsce udostępniającą ofertę wideo za pomocą tak szerokiego wachlarza urządzeń - komputery/laptopy, tablety, smartfony, telewizory z dostępem do Internetu, dekodery, konsole do gier oraz kina domowe.

Celem Grupy jest udostępnienie bogatej propozycji treści audiowizualnych za pomocą dowolnego typu urządzenia, które może służyć do odtwarzania multimedialnych plików online. Celem jest sytuacja w której każdy typ platformy będzie wspierany przez wszystkich najważniejszych producentów sprzętu oraz systemy operacyjne.

Grupa Cyfrowy Polsat posaida unikalne kompetencje technologiczne w obszarze kodowania i strumieniowania treści audiowizualnych w Internecie, jak i optymalizacji dystrybucji tego typu sygnału. Dzięki autorskim rozwiązaniom stosowanym w platformie dystrybucji wideo online IPLA, oferowane usługi są optymalnie dostosowane do ograniczeń infrastruktury internetowej w Polsce oraz możliwości zewnętrznych systemów. Dzięki temu IPLA może oferować wyższej jakości usługi niż powszechnie stosowane rozwiązania, np. system kodowania strumienia wideo w jakości HD pozwala przesyłać sygnał przy zajęciu o połowę węższego łącza internetowego niż zastosowania zaimplementowane przez inne podmioty działające na polskim rynku.

Optymalizowanie technologii ma więc bezpośrednie przełożenie na sukces projektów Grupy Polsat, zwiększanie ich potencjału pod względem zasięgu oraz liczby równoczesnych widzów.

Kontrola procesu produkcji dekoderów

Jako jedyny operator na polskim rynku Cyfrowy Polsat posiada w ofercie dekodery własnej produkcji. Proces produkcji dekoderów jest kontrolowany począwszy od fazy projektu sprzętu oraz oprogramowania, aż po produkcję we własnym zakładzie, jak i u podwykonawców. Umożliwia to produkcję sprzętu wysokiej jakości przy zauważalnie niższych kosztach w porównaniu do cen zakupu dekoderów od zewnętrznych producentów. Funkcjonalności dekoderów są projektowane na podstawie zbadanych oczekiwań klientów, dzięki czemu trafia do nich sprzęt w pełni je zaspokajający.

Największe portfolio kanałów telewizyjnych w Polsce przewagą Grupy Polsat:

  • 24 stacje w portfolio, w tym 14 kanałów w jakości zarówno HD jak i SD.
  • Kanały rozrywkowe, sportowe, informacyjne, lifestyle, filmowe oraz dla dzieci
  • Atrakcyjne treści programowe, szeroki wybór filmów i seriali oraz programy rozrywkowe oparte na własnych konceptach i formatach międzynarodowych
  • kontrakty zawarte z największymi studiami filmowymi tj: Sony Pictures Television, International 20th Century Fox, The Walt Disney Company czy Warner Bros International TV Distribution
  • szeroki wybór transmisji sportowych, w tym m.in. eliminacje do piłkarskich mistrzostw świata w 2018 i 2022 roku oraz do mistrzostw Europy w 2020 roku, wielkich turniejów i atrakcyjnych rozgrywek siatkarskich - Mistrzostw Europy w siatkówce 2017 (turniej mężczyzn odbędzie się w Polsce), Ligi Światowej, World Grand Prix i Ligi Mistrzów i Mistrzyń w siatkówce, Plus Ligi i Orlen Ligi, gal bokserskich i mieszanych sztuk walki, Wimbledonu oraz turniejów ATP 1000 i 500 i wielu innych dyscyplin.

Wysokiej jakości infrastruktura telekomunikacyjna i szerokie pasmo częstotliwości

Grupa Cyfrowy Polsat świadczy usługi telekomunikacyjne za pomocą wysokiej jakości, nowoczesnej sieci mobilnej. Sieć Grupy to zintegrowana sieć 2G/3G/LTE, na bazie której świadczy ona usługi głosowe, transmisji danych, usługi hurtowe oraz szerokie portfolio usług dodanych. Grupa posiada rezerwacje dotyczące szerokiego portfolio częstotliwości telekomunikacyjnych, obejmującego pasma 420, 800, 900, 1800, 2100 MHz i 2600 MHz.

Obecnie Grupa Cyfrowy Polsat aktywnie przygotowuje się do refarmingu pasma z zakresu 900 MHz, polegającego na wymianie technologii 2G/3G na bardziej wydajne, nowoczesne technologie LTE. Jednocześnie agreguje pasma 800 MHz, 1800 MHz oraz 2600 MHz, oferując aktualnie klientom technologię LTE Advanced o maksymalnej prędkości transmisji do 300 Mb/s. Pokrycie sieci LTE Advanced dociera już do 40% Polaków.

Dzięki sieci mobilnej Grupa jest w stanie dotrzeć z usługami telekomunikacyjnymi do rzadziej zamieszkanych podmiejskich i wiejskich obszarów Polski, ponosząc znacząco niższy koszt niż operatorzy kablowi czy stacjonarni. Pozwala to budować silną pozycję w mniejszych miastach i niskozurbanizowanych terytoriach kraju oraz efektywnie kosztowo docierać z usługami telekomunikacyjnymi do dotychczasowych klientów Cyfrowego Polsatu, którzy w dużej części zamieszkują te właśnie obszary. Z uwagi na wysoki koszt budowy nowej sieci, uruchomienia działalności oraz bariery regulacyjne związane z uzyskaniem dostępu do częstotliwości, będziemy w dalszym ciągu korzystać z silnej pozycji rynkowej w tych obszarach.

Nowi gracze muszą pokonać istotne bariery prawne i operacyjne oraz pozyskać dostęp do częstotliwości radiowych, aby skutecznie konkurować na rynkach, na których działamy

Istotne bariery wejścia nowych graczy na rynki mediowe i telekomunikacyjne pozwolą utrzymać Grupie wiodącą pozycję w kluczowych dla jej działalności segmentach rynku. W przeciwieństwie do potencjalnych nowych uczestników polskiego rynku płatnej telewizji, Cyfrowy Polsat czerpie korzyści z efektu skali oraz lojalnej bazy klientów i stosunkowo wysoki koszt niezbędnych technologii można rozłożyć na dużą bazę klientów. Z kolei wejście na rynek telefonii mobilnej wymaga uzyskania bezpośredniego dostępu do częstotliwości telekomunikacyjnych oraz bardzo kosztownych i czasochłonnych inwestycji w sieć telekomunikacyjną bądź uzyskania płatnego dostępu do pasma radiowego za pośrednictwem jednego z istniejących czterech operatorów mobilnych. Obecnie spektrum pasma alokowanego do technologii mobilnych zostało już jednak w znaczącej większości rozdystrybuowane pomiędzy aktualnych uczestników rynku i scenariusz pojawienia się dodatkowego telekomunikacyjnego operatora infrastrukturalnego wydaje się mało prawdopodobny. Z kolei operatorzy, którzy świadczą usługi mobilne na bazie płatnego dostępu do istniejących sieci mobilnych, nie uzyskali dotychczas w Polsce skali działalności, która mogłaby stanowić znaczące zagrożenie konkurencyjne.

Silne, stabilne i zróżnicowane przepływy finansowe

Grupa generuje przychody poprzez segment usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym oraz segment nadawania i produkcji telewizyjnej. W segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym nasza wysoka baza klientów, miesięczne przychody subskrypcyjne oraz stosunkowo niski wskaźnik churn zapewniają nam znaczną przewidywalność przyszłych przychodów i stabilne przepływy pieniężne, które historycznie okazały się odporne nawet w okresie trudnych warunków ekonomicznych.

W przypadku bazy kosztowej Grupa skupia się na poprawie efektywności przy utrzymaniu wysokiej jakości świadczonych usług, prowadząc przykładowo inicjatywy zmierzające do rozwoju własnych usług i systemów. Przykładem jest własna fabryka dekoderów czy też centralizacja niektórych funkcji back-office w ramach całej Grupy Kapitałowej.

Doświadczona kadra zarządzająca

Zarząd Grupy Cyfrowy Polsat składa się z kadry menedżerskiej, która sprawowała funkcje członków zarządów lub piastowała wyższe stanowiska menedżerskie w spółkach sektora mediowego, telewizyjnego oraz telekomunikacyjnego i posiada duże doświadczenie w tych branżach. Ponadto oba segmenty biznesowe są zarządzane przez doświadczonych menedżerów, którzy posiadają ekspercką wiedzę i dogłębne zrozumienie rynków, na których Grupa prowadzi działalność. Kadra zarządzająca posiada znaczące osiągnięcia we wzroście bazy klientów i udziału w rynku, a także we wprowadzaniu nowych produktów na konkurencyjnym rynku przy jednoczesnej kontroli kosztów i zwiększaniu przepływów pieniężnych.